این کیک بدون شکر، با طعم بسیار خوب شکلات، که در ماکروویو تنها پس از شش دقیقه‌ تهیه می شود، قند خون شما را بالا نمی برد، زیرا کل کربوهیدرات موجود در آن 17 گرم در هر وعده ی سروینگ است که 12 گرم آن مربوط به شیرین کننده ی اریتریتول است که یک شیرین کننده فاقد کالری است.

دو نکته کوچک در مورد تهیه ی این کیک وجود دارد: اول، کمی منحنی یادگیری برای زمان بندی پخت این کیک وجود دارد، زیرا واقعاً به وات و قدرت مایکروویو شما بستگی دارد. فقط سعی کنید دفعه بعد به یاد بیاورید که چه زمان و قدرتی برای پخت این کیک با مایکروویو شما مناسب است، و دوم این که من می گویم این کیک لیوانی 2 وعده ی سروینگ است. بنابراین شما فقط می توانید نصف آن را با قاشق در یک لیوان متفاوت بخورید یا می توانید خمیر را تقسیم کرده و در دو لیوان بپزید.

نکته: اگر به دنبال کاهش چربی هستید، می توانید 1 قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را با 3 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و جایگزین تخم مرغ کنید. برای کم کردن نمک از کره بدون نمک استفاده کنید و نمک را حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه ی کیک شکلاتی لیوانی

·  2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

·  2 قاشق غذاخوری اریتریتول دانه ای، مانند برند  Swerve

·  تخم مرغ 1 عدد

·  2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

·  آرد بادام ۲قاشق غذاخوری

·  کمی نمک

·  یک چهارمقاشق چایخوری بیکینگ پودر

·  نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل

·  خامه فرم گرفته بدون شکر (اختیاری)

نحوه ی تهیه

کره را در یک لیوان مخصوص مایکروویو بریزید و در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که کره فقط آب شود، حدود 15 تا 30 ثانیه، بسته به مایکروویو شما.

کره را با چنگال هم بزنید و سپس تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بقیه مواد را (به جز خامه فرم گرفته) اضافه کنید و با چنگال خوب مخلوط کنید.

به مدت 30 ثانیه، تا 1 و نیم دقیقه در مایکروویو قرار دهید، برای اطمینان از پختن کیک پس از 30 ثانیه ی اول دستگاه را خاموش کنید و کیک را بررسی کنید و بعد از هر 10 ثانیه تا زمانی که کیک پف کند و ببندد، اما همچنان روی آن چسبناک به نظر برسد، کیک را بررسی کنید. به نظر من کم پختن بهتر از پختن زیاد است.

برای بررسی پخته شدن کیک کافی است یک چاقو یا سیخ چوبی را در کیک فرو کنید اگر پس از در آوردن از کیک، کاملا تمیز باشد یعنی کیک پخته است.

در صورت تمایل خامه فرم گرفته را روی آن قرار دهید و بلافاصله بخورید.

فقط فراموش نکنید که نصف لیوان را در هر وعده میل کنید. نوش جان

منبع:

https://diatribe.org/chocolate-mug-cake